Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac.

" If your baby leaves you
And you got a tale to tell
Just take a walk down lonely street
To heartbreak hotel "


Jag lämnade heartbreak hotel tidigt på morgonen.
När jag steg ut på det som skulle föreställa trottoar slog
stanken av fuktig rå bomull emot mig.
Ungefär som om den legat på lur för att anfalla första bästa
idiot som skulle ramla ut från nåt av alla de hotell
som dominerade den här delen av hålan.
Gatan kändes övergiven och de få bilar jag kunde skymta
Stod skugglika och tysta.
En Chevrolet, en ford och en lastbil av okänt märke.
Jag stod med bagen mellan fötterna och gitarren på ryggen.
Det dova mullret från ett bomullsrenseri trängde genom dimman.
En tupp gol och en neger kom hasande mitt på gatan.
Jag funderade över hur jag skulle hantera Dixie.
På morgonen hade hon krävt det igen.
Trots att vi hade hållt på hela natten.
Jag skäms inte för att erkänna det: jag var trött och slak och
ointresserad av sex.
Jag hörde rytmen av klampet från en häst som stretade på en vagn.
Mitt hjärta slog samma rytm.
Stillsamt, lite sorgligt och dovt som en stilla blues.
Om Dixies morsa hade vetat vad hennes dotter krävt av en man hade hon rodnat.





ALLA BORDE LÄSA DENNA BOK! :-D Helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0