Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac




" I´ve been to Chicago
Been to New Orleans
But I´d rather see my baby workin´
In her old jeans "

Skivan trycktes hos Buster Williams Plastic Product på Chelsea Avenue i Memphis.
När plattorna kom från pressen var det alldeles varma och jag tryckte en av dem mot kinden
och kände hur värmen spred sig genom min kropp.
Jag hade plattan i min hand och såg mitt namn tryckt.
SUN 209 var numret.
That´s all right.

Få händelser i en människas liv är nog större än när man ser
sitt namn första gången på en skiva.
Det är som att världen står stilla.
Man är stolt.
Jävligt stolt.
Och kanske rädd. Jag var stolt och rädd.
Det började rulla. Plattan sålde och rusade snabbt upp på tredje platsen
på den lokala försäljningslistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0