Gud älskar att färdas i en rosa Cadillac





" Well it´s one for the money
Two for the show
Three to get redy
Now go, cat go. "


När jag var liten bodde vi i en håla utslängd bland fälten i den
nordöstra  delen av Mississippi. Hålans namn är Tupelo.
Men det kanske jag redan sagt.
Vi bodde i den delen som gick under namnet East Tupelo.
Om någon får för sig att det låter fint så kan jag upplysa om att det är fel.
East Tupelo var ett getto.
För vita visserligen. Men ändå ett getto.
Vi bodde i ett litet hus som farsan byggt.
Han lånade pengar till bräderna.
Sa jag hus? Det var i så fall en överdrift.
Det var snarare ett skjul, med nakna ohyvlade plankväggar. Färg kostar pengar.
Och pengar var det ont om.
När skjulet var färdigbyggt kom en jävla tornado och vräkte
bort taket så farsan fick ta nya lån för att kunna köpa nya bräder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0