Är det så här det är..?

I natt blev det inte så mycket sömn. Jag vaknade nämligen av att Luke hade hoppat upp i sängen... På Joakims sida! Luke har inte vart inne i sovrummet på evigheter känns det som, just för att vi har lärt han att han inte får vara det! Så vi gick ut med han till soffan och satt och klappa han ett tag! Det verkade som att han somnade och skulle sova natten ut.. Men icke! Han står utanför sovrumsdörren och vill inte gå därifrån, utan han står och tittar på mig hela tiden. Jag tänder ena lampan vid sängen för att våga sova. Jag tror att Luke var sådär för att han blivit rädd för något, och självklart ska jag inbilla mig att någon är i lägenheten och att han vill varna oss! 
Man hör Luke tassa omkring lite under natten, men han går inte in i sovrummet igen iallafall.. Nu är han jätte trött, ligger på golvet och knoppar! Så undra om han hade en taskig mardröm eller om en insekt hade kommit in genom det öppna fönstret vid hade i vardagsrummet? Det trodde Joakim iallafall. Vet inte, Luke säger ju inget.. ;-) Inget jag förstår!
Men är det så här och vara små barns föräldrar? Haha. Nja, inte riktigt.. Men bra nära kanske ;-) Luke blir ju behandlad som ett barn ibland så. :-) Men det är bara för att hans mamma och pappa älskar han!! ♥ Eller hur Joakim..?

Jahaja, från det ena till det andra så är det ett riktigt skit väder ute. :-(
Märks att hösten börjar komma sakta men säkert! Fast nu längtar man bara efter hösten och vintern. :-) Vilket dom flesta förstår, för då blir vi ju nämligen fyra stycken i den här familjen! :-D :-D
Jag ska ta och dra på mig skinnjackan och ut med lilla Luke en sväng. :-) Han verkar trött idag, så behöver inte gå speciellt långt. Bara han får göra det han vill göra.. Ikväll ska vi till Lina och Magnus och fika! Kommer ju få träffa lilla Ida då ju! :-D Har inte träffat henne på länge.. Inte dom andra barnen heller för den delen.. Ska bli kul och se om Moa vågar säga hej till mig nu, hon är blyg ibland. Men det brukar släppa fort! Sen om jag ska vila ett tag blir det här ute i soffan med Luke. :-) Han gillar när man bäddar sig ner i soffan och han kan komma och krypa upp! Mysigt..
Både jag och Luke saknar Joakim! Men idag är det fredag, och vi har hela helgen och umgås och mysa nu! =) Hoppas det inte kommer vara sånt här väder hela helgen bara.. Men men! Det märks!

Nu ska vi ut och gå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0